Translate

onsdag 20 februari 2013

Några rader medan knäcket bakas

Så var det kväll och bara nån timme tills jag ska sova. De flesta dagarna händer det något meningsfull på numera. Det är fortfarande lite av en omställning med rutiner men det känns riktigt bra.
Imorgon ska jag träffa min mamma, ena syskonet ska med vilket känns skönt. Då kan uppmärksamheten delas så blir det inte så jobbigt om jag plötsligt inte vet vad jag ska säga. Jag har en plåt med gi-knäcke i ugnen som jag tänkte ta med. Jag ser faktiskt fram emot det, trots allt.
På mötet idag berättade jag om vad jag skrev här på bloggen igår. Det blev lika jobbigt igen och precis som här hemma igårkväll blev jag alldeles darrig och full av tårar. Men det var skönt att få ur mig en del.
Jag mediterade en halvtimme när jag kom hem, det känns bra att jag fortsätter den rutinen, och näsan slutade passande nog att rinna just då. Det känns som det är något förkylningsliknande i kroppen, däremot har jag inte haft någon som helst värk i benen idag. Underbart.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar