Translate

söndag 10 februari 2013

Meditation

Idag har varit en lugn och stilla dag, precis det jag behövde. Jag har väl lärt mig lite av smärtan i benen och nacken då. Återstår att se hur länge.
Min sponsor från NA ringde mig tidigare idag. Jag hade försökt nå honom ett par dagar men han har varit iväg på en 10 dagars meditation. Jag var inne på hemsidan om just den meditationen han var iväg på och läste lite. Tror inte jag skulle klara av det, men jag blev lite inspirerad och mediterade en halvtimme. Jag har en cd-skiva med guidade meditationer som jag brukade lyssna på. Det var den jag lyssnade på nu och jag tror jag ska börja med det igen faktiskt. Unestål heter han som guidar och det är 4 olika: muskulär, mental, självbild och målbild. Det märktes att det var ett tag sedan sist för det tog lite tid att komma in i det och tankarna ville gärna snurra iväg åt andra saker. Men men, efter ett par gånger blir det bättre. Om man stressar upp sig lätt är nog meditation ett bra sätt att varva ner med, så då passar det mig riktigt bra. 
Jag och min sponsor bestämde att vi ska träffas på onsdag för att gå igenom anonyma narkomaners steg 2 som jag skrev klart för nån vecka sen. Även om det är tunga bitar så ser jag fram emot det, det för mig framåt. 
Nä nu ska jag snart sova, börjar hos jobbcoachen klockan 9 imorgon så jag får gå upp rätt tidigt. Tidigt för mig i alla fall, än. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar